Fitness muśnięty słońcem.

Lepsze samopoczucie, dobry humor, dawka pozytywnej energii, poprawa sylwetki, większa wydolność, profilaktyka chorób cywilizacyjnych… To tylko niektóre z korzyści, dla których warto zamienić leżakowanie na kanapie w aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.

 

„To nie dla mnie..” – czyżby?

Siedzący tryb życia, godziny spędzone przed komputerem, a wieczorem wygodny fotel, miękkie kapcie i telewizor… Bierny odpoczynek jest ważny, ale warto wzbogacić go aktywnością fizyczną. Wykluczając ruch z naszego życia wiele ryzykujemy. Brak codziennej aktywności prowadzi nie tylko do złego samopoczucia i braku energii, konsekwencje siedzącego trybu życia bywają o wiele gorsze. Otyłość, wady postawy, choroby układu krążenia i wiele innych. Na szczęście na ratunek przychodzi nam szeroki wachlarz aktywności fizycznej. Nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni wykonując katorżnicze ćwiczenia, by zadbać o swoje zdrowie. Według WHO wystarczy 150 min tygodniowo, by zmniejszyć ryzyko zachorowań. Doskonale sprawdzi się tu rekreacja na świeżym powietrzu: spacer, jazda na rowerze, jogging. Spośród wielu aktywności każdemu uda się znaleźć swoją ulubioną.

 

Sezon letni trwa. Słoneczna pogoda sprzyja długim spacerom i spotkaniom z przyjaciółmi. Myślisz, że w mieście jest to niemożliwe? Brak możliwości cotygodniowych wypadów za miasto, by poobcować z naturą już nie jest wymówką. Bogata oferta wrocławskich plaż i beach barów to świetna okazja do aktywnego spędzenia czasu ze znajomymi. Wbrew pozorom ich oferta nie ogranicza się do wygodnych leżaków, kolorowych parasoli, dobrze zaopatrzonego baru i grilla. Coraz częściej możemy trafić tam na koncerty, stand-upy, jogę, zajęcia fitness, animacje dla dzieci, warsztaty, czy wieczorki taneczne.

 

..bo warto!

Lista korzyści treningów na świeżym powietrzu jest długa. Dotleniamy nasz organizm, unikamy przepełnionych siłowni, a co najważniejsze – cieszymy się wspaniałą pogodą. Promienie słoneczne to nie tylko piękna opalenizna, ale też sposób na zapobieganie depresji, apatii i bezsenności. Słońce dostarcza witaminę D, która stymuluje wydzielanie insuliny odpowiedzialnej za stężenie glukozy we krwi, przez co zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Kolejną zaletą jest fakt, że osoby z prawidłowym poziomem witaminy D3 szybciej spalają tkankę tłuszczową niż te, które cierpią na niedobór tej substancji. Nie czekaj i już dziś poczuj słońce na swojej skórze.

 

W Twoim rytmie

 

Na wrocławskich plażach dużą popularnością cieszą się zajęcia Body Workout. Jest to trening siłowy nastawiony na wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych podczas jednej sesji treningowej. Świetnie sprawdza się u osób początkujących. Jest bowiem najłatwiejszą formą treningu na masę mięśniową i przygotowuje ciało do większych obciążeń zmniejszając tym samym ryzyko kontuzji. Ćwiczeniom towarzyszy energiczna muzyka świetnie sprawdzająca się w roli motywatora.

Kolejnym cenionym treningiem jest zumba. Charakter tych zajęć idealnie wpisuje się w wakacyjny klimat beach barów. Fitness połączony z elementami tanecznymi przy latynoskiej muzyce kojarzy się bardziej z dobrą zabawą niż z intensywnym treningiem. Zumba m. in.: doskonali koordynację ruchową, pomaga spalić tkankę tłuszczową, poprawia wydolność krążeniowo-oddechową. Efektem ubocznym jest dobry humor i niesamowite samopoczucie. Dodatkowo na zajęciach można chwalić się swoimi zdolnościami wokalnymi. Klaskanie, szalone okrzyki, zabawne podrygi i mnóstwo uśmiechu – jeśli potrafisz wykonać choć jedną z tych czynności to jest to trening dla Ciebie. Weź dobry humor i ruszaj na najbliższą plaże.

Dla osób szukających wyciszenia dobrym rozwiązaniem będą zajęcia jogi, których celem jest uelastycznienie i wzmocnienie ciała, uspokojenie umysłu oraz osiągnięcie wewnętrznej harmonii. Umysł i ciało są ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Otoczenie ma duży wpływ na nasze samopoczucie. Przyjemnie będzie nam ćwiczyć wśród natury, której jesteśmy częścią, ciesząc się jej odgłosami. Sam decydujesz o intensywności treningu, nie będziesz potrzebować nawet butów.

 

Nadal nie wiesz od czego zacząć i jak ułożyć sobie trening na świeżym powietrzu? Zapytaj o trening w plenerze w swojej ulubionej siłowni. Wykwalifikowani instruktorzy pomogą Ci wybrać i dostosować aktywność do indywidualnych potrzeb, a także zadbają o Twoje bezpieczeństwo podczas treningu. Do zobaczenia!

Autorem tekstu jest Bernadetta Szlachta (Instruktor Fitness Academy Pasaż Grunwaldzki)